Monday, December 14, 2009
Prepaid dalam keluarga
Pada kesempatan ini saya ingin berkongsi beberapa penemuan menarik berkaitan pernigaaan prepaid yang pada kebanyakan orang adalah perniagaan yang remeh.Kajian rambang yang saya lakukan menunjukkan satu tren yang memberansangkan dan mempunyai prospektif masa depan yang cerah.
Umum mengetahui bahawa pengguna prepaid di negara kita semakin berkembang dari hari ke sehari dan dalam perkembangan yang pesat ini terselit satu fakta ia itu hampir setiap isi rumah atau keluarga mempunyai pengguna talian mudah alih prepaid.Sementara, hasil penyelidikan ringkas saya mendapati ramai keluarga mempunyai lebih dari satu talian malah ada yang sampai lebih 5 talian di rumah masing masing.Saya percaya kalau penyelidikan ini dilakukan dengan lebih komprehnesif, ramai lagi keluarga yang akan ditemui mempunyai talian mudah alih prepaid lebih dari satu.
Apa yang saya maksudkan dengan talian lebih dari satu ialah dalam satu keluarga yang mempunyai lebih dari seorang, hampir kesemua sample yang saya temuramah menyatakan bahawa dalam keluarga mereka, terdapat lebih dari seorang yang menggunakan talian prepaid.Malah dalam beberapa keluarga yang ketua keluarganya(bapa/suami)menggunakan talian post paid, masih ada talian prepaid di rumah mereka menerusi isteri dan anak anak.
Penemuan ini boleh dimenafaatkan dan disesuaikan dengan skim imbuhan Mymode menerusi konsep guna sendiri dan menaja.Menerusi konsep ini, seseorang itu boleh mendaftarkan diri untuk menjadi agen Mymode hanya untuk kegunaannya dan keluarga sendiri.Bermakna seseorang agen tidak perlu menjual kepada umum seperti kebanyakan peniagaan prepaid lain seperti kedai alat telekominikasi, 7 eleven dan kedai runcit.Malah dengan menjadi pengguna sendiri sudah terselah penjimatan terutama dari segi masa dan harga prepaid yang sedikit rendah dari harga pasaran.Dan dengan skim imbuhan Mymode yang memberi galakan kepada agennya untuk menaja,maka para agen boleh membuat keuntungan menerusi kerja kerja menaja yang jauh lebih mudah berbanding perniagaan direct selling lain.
Apa yang perlu agen agen lakukan ialah menunjukkan bagaimana penjimatan top up yang boleh dinikmati oleh mana mana keluarga yang menjadi pengguna talian prepaid tanpa perlu kerja lebih masa seperti perniagaan direct selling lain.Ini bermakna seorang yang sibuk sekalipun boleh menyertai bidang perniagaan bermargin kecil ini.
Lagi pula, tiada tekanan dari segi modal dan masa yang bermakna para agen tidak akan berdepan dengan tekanan kewangan atau kengkangan masa kerana menjadi agen penjual top up Mymode ini.Wang yang digunakan untuk membayar yuran pendaftaran akan dapat diambil kembali apabila para agen mula menaja dan kerja kerja menaja ini tidak terhad kepada masa masa tertentu.Seorang agen boleh mengambil masa setahun atau lebih untuk menaja kerana sebagai penggunakan prepaid, ianya akan terus dikira aktif oleh Mymode dengan hanya menjual kepada diri sendiri dan risiko untuk diberhentikan oleh Mymode boleh dikatakan tidak ada.Sementara tempoh masa yang diambil oleh seorang agen untuk menaja tidak sesekali akan merugikannya malah dari segi nilai penjimatan yang dinikmatinya,ianya menguntungkan.
Dengan fakta ramainya isi rumah atau keluarga menjadi pengguna talian prepaid dan dengan fakta tidak ada lagi atau kurang lagi usaha dan penglibatan mempromosi idea perniagaan ini,maka terbuka ruang yang cukup luas untuk dimenafaatkan oleh mana mana orang sekalipun tanpa had dan syarat.Untuk itu kepada downline saya, rebutlah peluang ini dan percayalah satu hari anda semua akan mendapati diri anda sudah berada di atas pada ketika orang lain berebut rebut untuk menjadi agen bagi tujuan mengguna sendiri produk ini.
Selamat menaja dan berjaya kepada semua downline saya.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment