ANDA ADALAH PENGGUNA PREPAID?DAPATKAN NILAI PENJIMATAN MENERUSI SKIM IMBUHAN MYMODE

Sekiranya anda dan keluarga anda merupakan pengguna talian mudah alih prepaid, anda adalah layak untuk mendapatkan nilai penjimatan dari skim imbuhan MYMODE dan sekiranya anda mahu, anda boleh menjadikan perniagaan prepaid MYMODE sebagai sumber pendapatan tambahan yang boleh jadi lumayan dengan sedikit usaha.Hubungi saya untuk keterangan lanjut bagaimana idea perniagaan ini mampu membantu anda.

PERHATIAN KEPADA SEMUA AGEN DALAM NETWORK SAYA

ANDA DINASIHATI SUPAYA MENDAFTAR DI YAHOO GROUP PREPAIDSANTAIMYMODE DENGAN CARA MELETAKKAN EMAIL ANDA DI BENA YAHOO GROUP DI BAHAGIAN KIRI GADGET BLOG INI.SETELAH ANDA MELETAKKAN ALAMAT EMAIL ANDA, SILA IKUTI ARAHAN YANG DIBERIKAN UNTUK MENDAFTAR DI YAHOO GROUP TERSEBUT.PENDAFTARAN INI AMAT BERGUNA KEPADA AGEN AGEN SEKELIAN KERANA GROUP INI DIBUKA UNTUK MELETAKKAN SEMUA MAKLUMAT YANG PENTING SEBAGAI PANDUAN UNTUK PARA AGEN MENJALANKAN URUSNIAGA HARIAN TOP UP MYMODE MEREKA.
HARAP MAKLUM

Monday, October 19, 2009

Modal awal yang saya gunakan untuk memulakan perniagaan santai ini


Assalamualaikum,,.


Berikut saya senaraikan jumlah modal yang telah saya gunakan untuk memulakan perniagaan santai ini:


Beli 3 biji talipon mudah alih :RM466-00

Beli 3 starter kid maxis 8-80 x 5 :RM44-00

Beli 3 starter kid celcom 8-50 x 3 :25.50

Beli 2 biji meja dan 2 biji kerusi :RM :340-00
Tempah bena 5' x 21/2' : RM56-00
Mendaftarkan 17

nama sebagai agen RM54-00 x 17 :918-00

Jumlah :RM1,849.50


Sementara modal pusingan yang saya gunakan lebih kurang RM1,700-00 sahaja untuk 17 talian talipon yang didaftarkan untuk menjual eload dan softpin prepaid.Modal pusingan ini saya sediakan untuk ahli ahli kumpulan saya kerana kesemua mereka yang bersama kumpulan saya terdiri daripada anak anak saya,anak anak saudara saya serta kerani dan beberapa kenalan rapat yang tidak mempunyai modal.Kesemua mereka pada peringkat awal ini aktif dalam promosi dan menghasilkan jualan yang memberangsangkan.


Dari pengalaman awal ini, saya dapati tumpuan untuk melariskan jualan tidaklah sukar seperti menjual produk produk jualan langsung atau produk produk makanan kesihatan.Kerja promosi dapat dilakukan dengan mudah kerana tidak memerlukan pengetahuan yang banyak mengenai produk top up ini berbanding pengetahuan yang diperlukan oleh produk produk direct selling atau makanan kesihatan lainya.Cuma sekadar memberitahu bahawa kami ada produk eload dan softpin top up sudah memadai untuk mendapatkan pelanggan.Kerana itu anak anak saya yang masih belajarpun boleh menjual produk ini dengan agak mudah.Ditambah pula hari ini ramai pelajar sekolah yang menggunakan talipon prepaid maka tugas mencari pelanggan menjadi lebih mudah.Begitu juga anak sulung saya yang sedang belajar di UKM dalam jurusan perubatan juga sudah mampu meraih jualan sehingga mencacah angka RM satu ribu tanpa sedikitpun mengganggu pelajarannya.


Dengan modal yang begitu kecil saya sudah mampu memulakan perniagaan.Kalau nak mulakan perniagaan dalam bidang bidang lain ,jangan mimpi modal sekecil itu boleh digunakan malah dalam setengah perniagaan direct selling modal untuk mendaftarkan diri sudah jauh melebih jumlah itu.Disamping itu, perniagaan ini juga mudah mendapatkan pasaran.Tidak perlu usaha promosi yang banyak dan tidak perlu peralatan yang banyak juga, cukup dengan hanya hand phone sudah boleh berniaga.Kerana itu perniagaan ini boleh dijalankan secara santai seperti yang saya lakukan tanpa tekanan yang banyak.


Sehingga kini, jumlah jualan kumpulan saya sudah mencecah lebih RM2 ribu dan jumlah ini masih lagi kecil untuk memberikan apa apa pulangan.Tetapi menjadi perkara biasa dalam mana mana perniagaan, titik pulang modal akan mengambil sedikit masa malah dalam setengah perniagaan yang memerlukan modal lebih RM 10 ribu, titik pulang modalnya boleh memakan bertahun tahun lamanya.dalam kes perniagaan saya ini, upline saya yang memantau perkembangan perniagaan saya dari jauh sudah dapat mengesan akan kejayaanya sehingga beliau menghantar sms kepada saya seperti berikut ;

"Bina rangkaian downline d bawah anda.Pasti dlm beberapa bln lg anda berada pd thp 'auto Pilot" d mana dgn tdk berbuat apa2 sekalipun bonus mingguan&bulanan mengalir ke dlm akaun anda sehingga anda sendiri tdk mampu utk menyekatnya!!Tdk mustahil dlm masa 1thn pendapatan bonus anda dlm MYMODE melebihi gaji blnn anda skrg.Malah ia merupakan jaminan pendapatan utk wang pencen anda."


Untuk makluman, upline saya merupakan orang yang sudah berjaya dalam bidang ini dan seorang yang hanya saya kenali melalui internet.Saya tidak pernah bertemunya dan hanya beberapa kali bercakap dalam talipon tetapi tanda kejayaannya direkodkan diweb MYMODE dengan rekod pangkatnya sekarang.Sementara prestasi saya sentiasa diketahuinya kerana angka dan pencapaian saya akan turut dilihat di dalam akuannya kerana saya adalah downlinenya.beliau melihat bagaimana perkembagan kumpulan yang saya bina dan melihat bagaimana peningkatan jualan hari demi hari serta melalui pengalamannya sendiri, beliau menulis sedemikian rupa dalam smsnya.Hal ini meyakinkan saya untuk terus mengembangkan rangkaian perniagaan sehingga peringkat yang disebut sebagai 'Auto Pilot' itu.


Untuk mengembangkan perniagaan , kaedah yang sama saya gunakan seperti untuk memulakan perniagaan.Kalau melihat testomoni dalam web Prepaid4u, berbagai bagai golongan yang telah berjaya menemui kaedah pengembangan perniagaan masing masing.Ada pelajar IPT, ada pekerja pejabat, ada yang masih single dan ada yang sudah berkeluarg yang telah berjaya dalam bidang ini.Tetapi pada saya orang yang mempunyai keluarga yang besar mempunyai kelebihan di mana usaha mengembangkan rangkaian perniagaan akan menjadi lebih mudah dan senang.Untuk itu saya menyarankan kepada mereka mereka yang sudah berkeluarga agar mengambil peluang dari kelebihan ini untuk memulakan perniagaan yang santai dan tidak membebankan ini apatah lagi sekiranya mereka ada anak anak yang belajar di IPT.


No comments:

Post a Comment