ANDA ADALAH PENGGUNA PREPAID?DAPATKAN NILAI PENJIMATAN MENERUSI SKIM IMBUHAN MYMODE

Sekiranya anda dan keluarga anda merupakan pengguna talian mudah alih prepaid, anda adalah layak untuk mendapatkan nilai penjimatan dari skim imbuhan MYMODE dan sekiranya anda mahu, anda boleh menjadikan perniagaan prepaid MYMODE sebagai sumber pendapatan tambahan yang boleh jadi lumayan dengan sedikit usaha.Hubungi saya untuk keterangan lanjut bagaimana idea perniagaan ini mampu membantu anda.

PERHATIAN KEPADA SEMUA AGEN DALAM NETWORK SAYA

ANDA DINASIHATI SUPAYA MENDAFTAR DI YAHOO GROUP PREPAIDSANTAIMYMODE DENGAN CARA MELETAKKAN EMAIL ANDA DI BENA YAHOO GROUP DI BAHAGIAN KIRI GADGET BLOG INI.SETELAH ANDA MELETAKKAN ALAMAT EMAIL ANDA, SILA IKUTI ARAHAN YANG DIBERIKAN UNTUK MENDAFTAR DI YAHOO GROUP TERSEBUT.PENDAFTARAN INI AMAT BERGUNA KEPADA AGEN AGEN SEKELIAN KERANA GROUP INI DIBUKA UNTUK MELETAKKAN SEMUA MAKLUMAT YANG PENTING SEBAGAI PANDUAN UNTUK PARA AGEN MENJALANKAN URUSNIAGA HARIAN TOP UP MYMODE MEREKA.
HARAP MAKLUM

Friday, November 6, 2009

Menjual dan Menaja


Assalamualaikum,,..

Antara tujuan utama saya membina blog ini ialah untuk membantu agen agen dari kumpulan saya untuk terus maju dalam perniagaan yang nampak kecil ini.Saya cuba sedaya upaya untuk merakamkan segala maklumat yang diperlukan oleh seorang agen bagi menjayakan perniagaan mereka.Maklumat maklumat ini saya perolehi dari maklumat yang terdapat dari web site Mymode dan prepaid4u serta daripada beberap sumber lain seperti website atau blog yang turut dibina oleh agen agen lain.Di samping itu maklumat hasil dari pengalaman terlibat dalam perniagaan ini dan maklumat yang dikongsikan oleh pengalaman agen agan yang lain dari kumpulan saya turut saya cacatkan di sini bagi tujuan membantu downline saya berkembang dan membina kumpulan mereka sendiri.

Antara perkara yang penting dalam usaha mencapai kejayaan dalam perniagaan ini memerlukan para agen sekelian untuk melakukan dua aktiviti penting iaitu menjual dan menaja.Menjual sahaja tidak akan membawa apa apa kejayaan seperti yang pernah saya tulis di posting saya yang lalu.Oleh itu agen memerlukan skil menaja bagi membolehkan mereka membuat tajaan.Umumnya, dalam mana mana perniagaan MLM, proses menaja memerlukan seseorang mengenal pasti prospek mereka dan memerlukan kepetahan bercakap membentang pelan pemasaran sesuatu perniagaan.Ada MLM yang menganjurkan program penajaan secara kumpulan dengan diketuai oleh leader masing masing.Tetapi semuanya itu tidak diperlukan dalam perniagaan prepaid Mymode ini.Penajaan dalam perniagaan top up Mymode ini boleh dibuat secara online melalui internet atau melalui proses konvensyional.Melalu internet, penajaan boleh dijalankan dengan beberapa kaedah seperti yang pernah dilakukan oleh beberapa orang agen yang sudah berjaya mendapat downline daripada internet.Antara proses yang dilakukan ialah menggunakan kaedah email yang disediakan di web prepaid4u dan menghantarkannya kepada email individu yang ada adalam simpanan agen serta menghantarkan kepada yahoo group yang sudah terkenal mempunyai ribuan ahli itu.Selain itu ada agen yang menggunakan beberapa forum online untuk mendapat prospek dan dan membuat penajaan.

Namun bukan semua agen yang berjaya di internet.Saya adalah salah seorang yang masih tidak berjaya di internet.Untuk maklumat para agen semua, sejak saya menyertai Mymode melalui internet, saya masih belum berjaya menaja seorang pun di internet.Tetapi perkara ini tidak menjadi halangan kepada saya untuk terus mengembangkan downline dan kumpulan saya.Cuma saya tekankan kepada semua agen agen downline saya agar sentiasa membuka laman blog saya bagi mendapatkan maklumat maklumat terkini yang mungkin membantu mereka mendapat idea bagaimana mereka boleh mengembangkan downline mereka sendiri tanpa perlu mengharap bantuan upline seperti kebanyakan MLM yang lain.

Oleh itu, sekali lagi saya menekankan kepada keperluan untuk melakukan aktiviti harian yang penting iaitu menjual dan menaja.Menjual kredit top up bukanlah satu perkara yang sukar.Ianya dapat dilakukan sesudah para agen mampu menguasai kaedah membeli secara SMS dan dari pengalaman, ianya bukanlah sesuatu yang sukar dikuasai.Umumnya, memang ada masalah di peringkat permulaan tetapi semua masalah ini tidak langsung menjejaskan perniagaan.Untuk itu, saya berani berkata bahawa tiada langsung masalah besar dalam menjual kredit prepaid ini tetapi masih ramai agen yang kurang faham tentang kepentingan menaja bagi menjayakan mereka.Pada dasarnya, perniagaan top up ini merupakan satu bentuk perniagaan yang memberikan pulangan keuntungan dengan margin yang sungguh kecil.Bayangkanlah pada puratanya hanya 4% margin keuntungan yang boleh diperolehi oleh perniagaan ini yang pula bermakna hanya RM40-00 untung yang boleh dimiliki daripada jualan sebanyak RM1,000-00.Perkara ini sudahpun maklum lama dulu, di mana bila bila masa kita boleh bertanya kepada mana mana kedai alat telekominikasi yang sudah lama menjual top up ini.

Keuntungan yang kecil ini hanya boleh dijadikan besar dengan volume jualan yang besar.Oleh itu satu satu caranya untuk memperolehi jualan yang besar ialah melalui penajaan agen agen baru.Di sinilah terletaknya perbezaan jelas antara kaedah perniagaan yang dijalankan di Mymode dengan kaedah kaeadah yang dijalan di tempat tempat lain.Dan di sinilah juga tersiratkan satu keperluan bagi mengembangkan perniagaan.Peluang untuk berkembang hanya boleh dicapai dengan penajaan.Oleh itu mana mana agen yang mahu berjaya tidak boleh mengabaikan kepentingan ini.

Seperti yang saya nyatakan di atas bahawa penajaan boleh dibuat di internet atau secara konvensyional.Dari pengalaman yang ada, kita akan dapati ada agen yang berjaya di internet dan ada agen yang kurang berjaya di internet tetapi cemerlang dengan cara konvensyional.Saya dan upline saya boleh dijadikan contoh kepada perbezaan laluan untuk berjaya.Upline saya seperti yang dinyatakannya kepada saya ialah seorang yang pemalu dan tidak mempunyai ramai kenalan tetapi telah berjaya menggunakan internet bagi mengembangkan downlinenya tetapi saya walaupun menyertai Mymode di internet tetapi masih gagal mendapat downline melalui internet.Saya berjaya membina downline secara konvesyional dengan kaedah kaedah yang saya cipta sendiri.

Antara kaedah yang saya gunakan sudah saya catatkan dalam beberapa posting saya yang lepas, jadi kepada para agen downline saya, saya nasihati mereka membaca posting posting saya yang lalu untuk mendapatkan gambaran dan seterusnya menyesuaikan keadaan bagi menghasilkan satu keadah yang berkesan bagi diri mereka sendiri.

Di sini saya sertakan satu cadangan yang terhasil dari pengalaman perniagaan saya sendiri.Ia itu mencari prospek dari kalangan pelanggan yang biasa mendapatkan top up daripada anda.Dalam menguruskan penjualan top up ini,anda mungkin menemui beberapa orang pelanggan yang sering mengunjungi anda untuk membeli top up.Kenal pasti pelanggan pelanggan ini, letar belakang pekerjaan dan sosial mereka dan cuba perkenalkan perniagaan top up kepada mereka.Mungkin anda masih belum berkemahiran untuk menerangkan semuanya kepada prospek yang anda perolehi itu,anda boleh pada bila bila masa memperkenalkan blog prepaid santai ini kepada mereka atau anda sendiri boleh membiasakan diri masuk ke blog ini untuk mendapatkan maklumat yang boleh menolong anda menjelaskan kepada prospek prospek anda itu.Untuk maklumat anda sekelian,saya sedang menggunakan kaedah ini dan saya dapati antara sebab kenapa ramai yang tidak begitu berminat dengan perniagaan ini ialah kerana tidak ada peluang yang ditawarkan kepada mereka dan mereka ini pula bukan pengguna internet yang regular.Dan pada saya kumpulan prospek ini jauh lebih ramai daripada prospek yang ada di internet.

Anda juga mungkin menemui seorang pelaggan yang menggunakan prepaid dengan jumlah kredit yang besar setiap bulan.Percayalah golongan pengguna prepaid dengan kredit yang besar ini adalah prospek utama anda.Jangan lepaskan peluang ini kalau ianya muncul.

No comments:

Post a Comment